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Biblioteca (s) :  INIA Tacuarembó.
Fecha :  21/02/2014
Actualizado :  11/05/2020
Tipo de producción científica :  Artículos en Revistas Indexadas Internacionales
Autor :  BRANSCHEID, W.; DOBROWOLSKI, A.; SPINDLER, M.; SAÑUDO, C.; SAN JULIÁN, R.; FONT I FURNOLS, M.; OLIVER, M.A.; CAÑEQUE, V.; MONTOSSI, F.; WICKE, M.
Afiliación :  W. BRANSCHEID, Institut für Fleischerzeugung und Vermarktung, BFEL Kulmbach.; A. DOBROWOLSKI, Institut für Fleischerzeugung und Vermarktung, BFEL Kulmbach.; M. SPINDLER, Institut für Fleischerzeugung und Vermarktung, BFEL Kulmbach.; CARLOS SAÑUDO, Producción Animal y Ciencia de los Alimentos, Fac. Veterinaria, Zaragoza, Spanien; ROBERTO SAN JULIAN SANCHEZ, INIA (Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria), Uruguay; MARÍA FONT I FURNOLS, Centre de Tecnologia de la Carn, IRTA, Monells (Girona), Spanien.; MARÍA ANGELS OLIVER, Centre de Tecnologia de la Carn, IRTA, Monells (Girona), Spanien; VICENTE CAÑEQUE, SGIT-INIA, Madrid, Spanien.; FABIO MARCELO MONTOSSI PORCHILE, INIA (Instituto Nacional de Investigación Agropecuaria), Uruguay; M. WICKE, FOSVWE - Vechta, Universität Göttingen.
Título :  Consumer acceptability of beef and lamb from Uruguay and Germany. [Verbraucherakzeptanz von uruguayischem und deutschem Rind- Und Lammfleisch]
Fecha de publicación :  2006
Fuente / Imprenta :  Fleischwirtschaft, 2006, Volume 86, Issue 8, Pages 101-106.
Descripción física :  2-s2.0-33747804694
Idioma :  Inglés
Contenido :  Summary: As part of an international project, the consumer acceptance of Uruguayan and German beef and lamb was examined. Two groups of consumers from two German district towns (Kulmbach, Vechta ? n = 100 each) were consulted. The meat samples originated from the respective breeds prevailing in each country, and from pasturing (Uruguay) or from high level feeding (Germany). Between the consumer judgements about Uruguayan and German samples, no salient differences exist if the meat is sufficiently aged. The lamb was judged surprisingly well, although 65 % of the consumers indicated never to consume lamb. Ageing for 20 days is essential particularly for beef, since the consumers detected a significant reduction in quality after a seven days ageing period. Noticeably, higher fat content was linked with better sensory classification at both meat types. Cluster analyses of judgements revealed that the overall acceptability of beef depends more on tenderness; in the case of lamb, it is determined more by flavour. According to age groups, the consumers evaluated the samples significantly different: The group of elderly rated more tolerantly than the other groups. // Zusammenfassung: Als Teil eines internationalen Projektes wurde die Verbraucherakzeptanz von uruguayischem und deutschem Rind- und Lammfleisch untersucht. Hierzu wurden zwei Verbraucherstichproben in zwei deutschen Kleinstädten (Kulmbach, Vechta ? je n = 100) herangezogen. Die Fleischproben stammten von jeweils landesüb... Presentar Todo
Palabras claves :  BEEF; CONSUMER PANEL; LAMB; MEAT QUALITY.
Asunto categoría :  L01 Ganadería
Marc :  Presentar Marc Completo
Registro original :  INIA Tacuarembó (TBO)
Biblioteca Identificación Origen Tipo / Formato Clasificación Cutter Registro Volumen Estado
TBO17913 - 1PXIAP - DD

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